DROP YOUR COMMENT ABOUT CAT AND SHARE WITH ME....


Sunday, January 22, 2012

HAIRCUT YG PALING SAYA MINATI


Antara potongan rambut yang paling saya gemari..semestinya Japanes Haircut. Gaya potongan rambut yang tidak menampakkan diri saya ni tua. Memang betul la ada juga hair profesional yang mengatakan rambut boleh mengubah rupa seseorang. Bergantung dengan bentuk muka, usia dan jenis rambut tu, sama ada nipis atau tebal. Rambut saya nipis, saya tak suka nak curl rambut walaupun saya namapk ada yang curl rambut tu nampak cantik sangat. Tapi demi mengekalkan rambut yang sihat, saya perlu la melupakan hasrat tu. Pakar haircut ada tips untuk menampakkan rambut nipis kepada tebal. Potongan rambut BoB Hairstyles ataupun Layer Hairstyles. Dua jenis potogan rambut ni kalau dah kena blow..wuuhuuu..nampak memang cantik. So, tak payah la saya nak sakit hati tak dapat curlkan rambut. Mak cakap kalau curlkan rambut, rambut akan rosak, dua kali ganda rosak kalau dibandigkan dengan hanya menggunakan blow (penggering rambut). Rambut yang memang lurus asli, tak payah curl. Hanya perlu jaga keaslian rambut tu. kebanyakkan rambut orang asian memang dah lurus asli, tapi ada juga yang dah memang nampak curl. Yang dah asli curl tu pula di kategorikan sebagai rambut ikal mayang. Ikal mayang..mmm..memang cukup bertuah dan patut bersyukur dapat rambut yang ikal mayang.Kalau di curl rambut ikal mayang ni..tambah lawa. nampak saja rambut orang barat yang ikal mayang, bila dorang curlkan rambut dorang, memang nampak lawa and seksi.

Biar namapk sederhana, tapi cantik dan asli. Saya dah bayangkan diri saya dengan rambut yang curl...mesti namapk tua dari usia saya. Syukur apa yang ada pada saya sekarang dan selama-lamanya.