DROP YOUR COMMENT ABOUT CAT AND SHARE WITH ME....


Tuesday, February 28, 2012

SAYA TAK SUKA FACEBOOK

Saya memang ada facebook, tapi pekara yang membuatkan saya tak suka facebook:

facebook tempat untuk umumkan semua 'pekara penting'

Hari ni saya betul2 tak puas hati, hanya kerana bil broadband belum bayar, saya tak dapat nak on9. Nak on9 bukan nak tengok benda2 yang tak penting, tapi pekara utama yang saya nak tengok pasal apa saja maklumat penting yang berlaku di campus saya. Pekara penting yang saya belum tahu dan orang lain dah tahu. Semester kali ni banyak meguji kesabaran saya, bukan apa, kawan yang sama intake dgn saya dulu dah lama habis. Tinggal saya lg keseorangan and saya terpaksa gabung dengan kawan2 yang tak sama intake dgn saya. So kalau ada apa2 hal penting, dorang semua tak nak inform. Semua nak penting diri sendiri. Saya mesej, dorang tak balas..

Pekara yang saya tak suka, kalau dah ada FB, semuanya malas nak inform secara lisan. Maklumlah..zaman dah berubah. Zaman digital katakan. Tak payah susah2 guna mulut atau tulis mengunakan tangan. So, jadinya..semuanya 'senyap'. Yang malangnya, orang lain yang tak dapat on9. Tak dapat on9 bukan apa..sebabnya memangnya tak berkemampuan nak beli broadband ataupun mungkin disebabkan bil tertunggak and tak dapat nak bayar. Bila tak dapat bayar, tak dapatlah nak on9.

Saya meluah macam ni pun bukan apa..saja nak meredahkan perasaan tak puas hati ni. Hari ni, saya buka facebook untuk MSU group, tengok punya tengok, tiba2 pula nampak pengumuman untuk online pre regestration. Due datenya 22-23hb..kalau lambat reg. kena denda..dendanya bukan murah..mahal sangat. Anak orang kaya mampu la bayar, tapi untuk org yang mcm saya ni..Rm50 tu boleh guna untuk beli belanja dapur..

Apapun terjadi, terpaksalah bersabar..